NIEUWS

N.E.C. hult zich komende zondag in BNN-tenue

datum icoon 12-05-2022
readtime icoon 2 min leestijd

Het is dit jaar exact 25 jaar geleden dat BNN als hoofdsponsor op het N.E.C.-shirt prijkte. De periode met Bart de Graaff aan het roer werd een tijd die veel N.E.C.’ers zich nog lang zullen herinneren. Vooral door de legendarische beelden die zijn aanwezigheid opleverde. Aanstaande zondag stelt N.E.C. BNN én de Bart de Graaff Foundation centraal en worden er om die reden verschillende initiatieven gestart.

Zo treden de Nijmegenaren aanstaande zondag aan in het BNN-retroshirt. De gedragen wedstrijdshirts worden na afloop door de desbetreffende speler ondertekend en geveild via MatchWornShirt. De opbrengsten van de shirts komen volledig ten goede aan de Bart de Graaff Foundation. Zondag om 14.30 uur start de veiling en komen de shirts online.

Op initiatief van meerdere supportersgroeperingen wordt er voorafgaand aan de wedstrijd in supportershome ‘De Schup’ een canvas van Bart onthuld aan Mirjam de Graaff (zus van Bart en voorzitter van de Bart de Graaff Foundation). Daarnaast ontvangt Mirjam, evenals Lex Coenen (toenmalig voorzitter N.E.C.), enkele minuten voor de aftrap van het duel het eerste retroshirt ter ere van de periode dat BNN en Bart hoofdsponsor werden bij N.E.C.

Voor meer informatie over de Bart de Graaff Foundation KLIK HIER.

N.E.C. dankt KlokGroep, NASWerkt, Hofmans At Home, Excluton, GGPoker én GX voor het mede mogelijk maken van dit initiatief. Al deze tenuesponsors hebben eenmalig afgezien van hun positie op het wedstrijdtenue. De retroshirts zijn niet te koop in de N.E.C. Fanshop.