NIEUWS

N.E.C. strijdbaar in zoektocht naar hoofdsponsor

datum icoon 24-10-2018
readtime icoon 3 min leestijd

EnergieFlex, hoofdsponsor van N.E.C., is failliet verklaard nadat vorige week reeds surseance van betaling was aangevraagd. N.E.C. moet daarom per direct op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor.

EnergieFlex is sinds de zomer van 2016 shirtsponsor van N.E.C. en heeft in deze korte tijd een waardevolle rol gespeeld voor de club en de regio. In goede en in slechte tijden. Afgelopen zomer werd nog overeenstemming bereikt voor een verlengde samenwerking in de Bloedkuul.

Wilco van Schaik, algemeen directeur van N.E.C.: "Met een duidelijke visie en plan hadden we een route uitgestippeld om EnergieFlex een herkenbaar gezicht te geven in de regio, maar vooral om van betekenis te zijn voor de kansarme inwoners in onze stad. De eerste resultaten zijn ook al geboekt. We waren ongelooflijk trots op het partnership, met name de sociaal-maatschappelijke visie die naadloos aansloot op onze maatschappelijke ambities. Middels dit hoofdsponsorschap konden we blijven voetballen met ambities. We hadden een trotse hoofdsponsor waarmee we, naast het voetbal, dus ook vooral voor de inwoners in het Rijk van Nijmegen het verschil wilden maken. Er is namelijk nog steeds een grote groep Nijmegenaren die in een schrijnende situatie verkeert. Juist deze groep zouden we samen de helpende hand toereiken. N.E.C. wil naast het voetbal veel meer betekenen voor de inwoners van het Rijk van Nijmegen. Het partnership was dan ook veel meer dan een traditioneel hoofdsponsorschap."

De regio staat op

"We hebben de afgelopen dagen niet stilgezeten. Voor de Mantelzorgdag en de Kerstpakketten-actie zijn direct partners opgestaan om ons een helpende hand toe te reiken, waardoor deze twee bijzondere acties toch doorgang kunnen vinden. Ook hebben we ons  direct strijdbaar getoond om een nieuwe hoofdsponsor te vinden die op ons balkenshirt wil prijken. Vele mensen rondom de club zijn opgestaan om ons te helpen en contacten aan te reiken. N.E.C. betekent echt wat in deze regio merk je op dit soort momenten. Dat maakte zoveel energie los bij ons commerciële team dat we 24/7 aan de slag zijn gegaan. Wij willen opnieuw een hoofdsponsor waar we het verschil mee kunnen maken op het veld en in onze prachtige stad en omgeving. Morgenmiddag verwachten we met goed nieuws naar buiten te kunnen treden, want zoals het er nu naar uit ziet hebben we niet voor niets met z'n allen zo hard gewerkt." aldus van Schaik.